محمدحسین اسلامی، پدیده ۲۳ ساله لیگ و بهترین بازیکن ۲ فصل اخیر ذوب‌آهن بالاخره با استقلال به توافق رسید و پرسپولیسی‌ها را دور زد

محمدحسین اسلامی

همشهری آنلاین- محمدحسین اسلامی، بازیکن جوان ذوب‌آهن که در نقل‌وانتقالات زمستانی نیز مورد توجه دو تیم پرطرفدار پایتخت بود، بالاخره در تابستان با استقلال به توافق رسید و به جمع آبی‌پوشان اضافه شد. این در حالی است که اسلامی در ابتدا با پرسپولیسی‌ها به توافق رسیده بود اما در آخرین لحظات مسیرش را به سمت استقلال کج کرد تا هم اولین خرید تابستانی استقلال باشد و هم به‌طور همزمان اولین های‌جک نقل‌وانتقالات تابستانی لقب بگیرد.


تولید کارخانه ذوب‌آهن


محمدحسین اسلامی، متولد فروردین‌ماه ۱۳۸۰ است و تمام عمر کوتاه فوتبالش را در باشگاه ذوب‌آهن سپری کرده است. این پدیده جوان در آکادمی باشگاه ذوب‌آهن پرورش یافته و پس از چندین سال بازی برای تیم‌های پایه این باشگاه و ۱۰ بازی برای تیم ملی امید ایران، نهایتا در سال ۱۴۰۰ به تیم بزرگسالان ذوب‌آهن رسید و در ۲۰ سالگی نخستین بازی‌هایش را در لیگ برتر انجام داد. او در اولین فصل حضورش ۶ بار در ترکیب اصلی و ۹ بار به عنوان یار جانشین به زمین رفت و طی ۴۹۰ دقیقه بازی برای سبزپوشان یک گل هم به ثمر رساند. سایت متریکا در جدول رده‌بندی بازیکنان آن فصل رتبه ۲۸۱ را برای اسلامی جوان کنار گذاشت. او فصل بعد با یک جهش خیره‌کننده و با ۲۵۴ پله صعود به رتبه بیست‌وهفتم در جمع بازیکنان لیگ بیست‌ودوم رسید و بهترین بازیکن تیم ذوب‌آهن هم بود. اسلامی جوان در ۲۱ سالگی در ۳ پست مختلف خط میانی و هرازگاهی در پست مهاجم هم برای ذوب‌آهن به زمین رفت تا تبدیل به آچار فرانسه این تیم اصفهانی شود. ۳ گل و یک پاس گل در طول این فصل، حاصل کار بازیکن جوانی بود که در نهایت نمره ۷.۱۴ را از سایت متریکا دریافت کرد.


رشد ۵۰ درصدی از ۲۲ تا ۲۳


در لیگ بیست‌وسوم که همین یک ماه قبل به پایان رسید، محمدحسین اسلامی باز هم بهترین بازیکن ذوب‌آهن بود. او این بار روی ۶ گل ذوب‌آهن تاثیر گذاشت تا از این لحاظ شاهد یک رشد ۵۰ درصدی در آمار خودش باشد. ۳ گل و ۳ پاس گل حاصل کار بازیکن ۲۳ ساله‌ای بود که در نیم‌فصل از باشگاه استقلال پیشنهاد داشت اما در آخرین لحظات ذوب‌آهن تصمیم به حفظ او گرفت. امتیاز این فصل اسلامی در سایت متریکا با ۲۷ بازی و ۱۹۵۵ دقیقه حضور در میدان ۷.۱۹ بود که نسبت به فصل قبل ۵ صدم افزایش داشته است. اما درخشش بازیکنان در لیگ ۲۳ و بالا رفتن میانگین امتیازهای فردی باعث شد اسلامی با وجود امتیاز بالاتر در رتبه‌ای پایین‌تر از فصل قبل قرار بگیرد و جایی در میان ۳۰ چهره برتر نداشته باشد. البته او همچنان برترین بازیکن ذوب‌آهن و یکی از چهره‌های پرطرفدار در بازار نقل‌وانتقالات بود که بخت‌واقبال استقلالی‌ها بلندتر از سایر طرفدارانش بود.


جانشین ترابی نشد


جالب اینکه اسلامی در روزهای اخیر مذاکرات مثبتی با پرسپولیسی‌ها داشت و در ابتدا به نظر می‌رسید با سرخپوشان به توافق قطعی رسیده است. پدیده ۲۳ ساله فوتبال ایران که گزینه مدنظر پرسپولیسی‌ها برای پر کردن جای خالی مهدی ترابی بود، در روزهای اخیر مذاکرات مثبتی با سرخپوشان داشت اما با این وجود، مذاکرات انجام‌شده به امضای قرارداد ختم نشد. روز پنجشنبه این ستاره جوان میهمان مدیران باشگاه استقلال بود و خبرها از این باشگاه حکایت از آن دارد که آبی‌ها برای امضای قرارداد با محمدحسین اسلامی به توافق رسیده‌اند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، از این پدیده جوان طی ۴۸ ساعت آتی رونمایی خواهد شد. اسلامی علاوه بر سرخابی‌ها مورد توجه باشگاه سپاهان هم بود اما حتی این باشگاه متمول هم نتوانست این پدیده را در اصفهان نگه دارد و به تماشای استقلالی شدن او نشست.

کد خبر 862990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha